Jump to content




 

my 81 cutlass project


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#21

  • Unregistered / Not Logged In

Posted 28 May 2009 - 10:47 PM

thanx for the coments, rite now im havin trouble getin my rims not to rub. i put new air shocks and new springs all da way around wit lift knuckles up front abd all 4 tires rub on da fenders, im thinkin bout usin da cups now but trimin down a bit and see wsup. i was also considerin cuttin da trailin arms in da rear and makin dem about a inch longer or findin some longer 1s at the junkyard off another car.

#22

  • Unregistered / Not Logged In

Posted 29 September 2009 - 12:28 AM

Attached File  jjride09_005.JPG   547.76KB   11 downloadsAttached File  jjride09_012.JPG   875KB   31 downloads[attachmen
t=12038:jjride09_003.JPG]Attached File  jjride09_002.JPG   976.93KB   19 downloadsAttached File  jjride09_001.JPG   949.96KB   13 downloadsAttached File  jjride09_006.JPG   992.16KB   16 downloadsAttached File  jjride09_007.JPG   902.18KB   11 downloadsAttached File  jjride09_003.JPG   692.54KB   16 downloadsAttached File  jjride09_008.JPG   1.27MB   29 downloads[attachm
ent=12036:jjride09_009.JPG]Attached File  jjride09_011.JPG   988.35KB   25 downloadsi finally got my car goin. i redid all my suspension, new everything, v8 cutlass springs, shocks up front, airshocks in da back, ball joints, pitman arm, bushings, brakes , brake hoses, rotors, drums. only thing to change now is my powersteering pump, the chrome 1 i have didnt work for me, so i used a old 1 my boi gave me and now my steering box is leaking, seems like anytime i try to save a buck it backfires. for the lift i used 1 inch cups up front, and for the rear im using airshocks, and i got some dude to extend my lower trailing arms like a inch or so. i had to cut the front fenders a bit but when i get the trim that goes around the wheel wells u shouldnt be able to tell, i hope. i cut the plastic in the fender wells in a couple of places where it rubbed. in da rear i only had to grind some places along the chasis. all i have to do now for the undercarriege is to clean up the light rust, and paint everything black, after i fix the steering box. it rides real good, no bounce, no rub nowhere. the only thing is i cant make sharp u turns cuz da front wheels rub on the chasis, but its not that bad. heres a couple of pics , any comments or suggestions or welcomed. keep in mind im in Dallas, and prolly the only1 with this stance, and no 1 here likes it, lol. i do. every1 here likes ridin up high. i hope i got the stance rite.....

Attached Files



#23

  • Unregistered / Not Logged In

Posted 29 September 2009 - 09:36 PM

:lmao:

#24

  • Unregistered / Not Logged In

Posted 05 October 2009 - 04:09 AM

did you section any of the frame or are your wheels not that deep and rite offset? cuz my staggs are hittin the frame and i dont want adaptors so i guess ima have the frame sectioned...juz wonderin if you had that problem

#25

  • Unregistered / Not Logged In

Posted 05 October 2009 - 11:15 AM

i had to use adapters for the back, it was the cheapest way. I think theyre like 1 inch or 1 1/4 inch adapters, and the rims are 24 x 10 and they dont stick out. On the frame i hade to shave it down on the corners with a grinder.

#26

  • Unregistered / Not Logged In

Posted 05 October 2009 - 06:49 PM

i had to use adapters for the back, it was the cheapest way. I think theyre like 1 inch or 1 1/4 inch adapters, and the rims are 24 x 10 and they dont stick out. On the frame i hade to shave it down on the corners with a grinder.

see my rims was rite at the edge of the lip witout any adaptor so im afraid a 1inch adaptor gonna make em com out to far...n mine are 22x10 wit a 5 inch lip..maybe you got a higher offset or sumthin iono imma really get into once the car put 2getha and new rearend on


but yo car real clean bruh :lmao:

#27

  • Unregistered / Not Logged In

Posted 05 October 2009 - 11:46 PM

thanx bro, not too many ppl comment on my ride, i guess cuz im from dallas, lol

#28

  • Unregistered / Not Logged In

Posted 06 October 2009 - 02:32 AM

thanx bro, not too many ppl comment on my ride, i guess cuz im from dallas, lol

it ain't that, your shit clean, but it's alot brand junkies on here, if it would had some santis forgi dubs davins hell or any highend name, niggas would be saying shit, but you gotta understand that tha g-body game is tough as hell now, so idk, but the car clean as fuck imo

#29

  • Unregistered / Not Logged In

Posted 06 October 2009 - 03:07 AM

it ain't that, your shit clean, but it's alot brand junkies on here, if it would had some santis forgi dubs davins hell or any highend name, niggas would be saying shit, but you gotta understand that tha g-body game is tough as hell now, so idk, but the car clean as fuck imo

thanx bro, its diffrent over here, aint too many ppl ridin expensive rims, so no 3 piece or dubs for the atl over here. Youll see nice cars, candy and all but on no brand wheels. shit ppl will slap rims on anything with a bunch of twist in knuckles, lol.

#30

  • Unregistered / Not Logged In

Posted 06 October 2009 - 04:23 AM

:popcorn: nice build

#31

  • Unregistered / Not Logged In

Posted 06 October 2009 - 12:00 PM

thanx bro, its diffrent over here, aint too many ppl ridin expensive rims, so no 3 piece or dubs for the atl over here. Youll see nice cars, candy and all but on no brand wheels. shit ppl will slap rims on anything with a bunch of twist in knuckles, lol.

that the sounds of things just getting started, my home state use to do the same thing twist in knuckles for lifts, and no name rims and you was the shit, now it done swapped up to ashantis and dubs, everybody want some and you ain't the shit till u get some

#32 dallas_cutty

dallas_cutty

    Weenie

  • Registered Member
  • 69 posts

Posted 03 January 2012 - 02:05 AM

Attached File  298019_275444325815317_100000492541068_1162279_2344934_n.jpg   23.89KB   1 downloadsAttached File  092411233936.jpg   475.21KB   4 downloadsAttached File  082811151312.jpg   657.87KB   2 downloadsAttached File  2011_08_27_18.17.29.jpeg   164.94KB   2 downloads
Update on my cutlass, new 24" vct abruzzi wheels, new 406 sbc, ostrich, suede and vynil int. More pics later today. I kno da gurls arent good lookin,lol. Only pic in lite
  • Goavalioveave likes this




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users